Sunday, May 8, 2011

SELAMAT HARI IBU

 Sue ada 2 ibu, ibu kandung(Mummy) dan juga ibu tiri(Mak)..dan kedua-duanye jauh dari sisi tuk meraikan mereka pada hari yang amat bermakna bagi semua ibu2 di dunia ni...namun, mak bole juga call dia tuk wish kat dia, cuma jauh di sudut hati, teringin sekali nak memeluk,memberi ciuman buat mummy yang dah terpisah selama 27 tahun tanpa khabar berita yang telah bermastautin di bumi Australia...setiap kali teringatkan Mummy, memang sedih dan sayu sangat2 hati ni...dlm hati cuma dapat berdoa semoga Allah lindungi beliau dan memeberi kesihatan yg baik pdnya.

Mummy(Hawah binti Abdullah)

Dan juga semoga Allah kabulkan doaku agar dapat memeluknye untuk terakhir kali sebelum ku menutup mata untuk selama2nye..Amin.

Selagi hayat dikandung badan, sayangi dan hargailah ibu bapa kita...pengorbanan mereka tidak ternilai..tanpa doa restu ibu, kita mungkin takkan berjaya seperti sekarang.

SEORANG IBU BOLEH MEMBESARKAN, MENDIDIK 10 ORANG ANAK, MENGAPA  10 ORANG ANAK TIDAK BOLEH MENJAGA DAN MENGHARGAI IBU YANG SEORANG...KITA HANYA ADA SATU IBU..BILA TIADA MEREKA,TIADA LAGI TEMPAT KITA MENCURAHKAN KASIH....JANGAN SAMPAI "SESAL TIADA GUNANYA LAGI", dan ingatlah SYURGA ANAK DI TELAPAK KAKI IBU.

Sue, Mak dan Angah sewaktu raya 2009                    

6 comments:

  1. Eh...Rasa mcm wan kenal la mak suzi...melalui parents wann ms ikut dorang g kenduri kahwin dulu. Tulah dia, wann kenal suzie dr zaman skolah..namun x penah merisik kisah d sebalik tirai hidup suzie. Terharu dan sedih wan baca kisah mummy suzie, InsyaAllah wan turut sama doa kpd Allah supaya hasrat suzie utk betemu dn memeluk mummy suzie dmakbulkan Allah, Amin. Kisah suzie mengingatkan wan pd "Bekas Ibu mertua" wan. Kian lama wan dah tak bertemu dan behubung dgn dia, sjk mulakan hidup baru dulu. Wan rindu dg dia...skrg cm btanye kabar dia dr kenalan aje..Tak taulah bila ada peluang dan izin utk jumpa dia lagi...Hmmmm

    ReplyDelete
  2. mestila kenal..mak abah sue pun kenal parents wan...:))

    InsyaAllah, aminn...thanks wann ^_^
    Sue pun doakan yg sama gak tuk wann dan mertua...doakan yg terbaik je untuk mereka sekadar dari jauh..

    ReplyDelete
  3. As salam... Buat Suzie... sering m'dngr dn m'lihat hnya d'kaca tv.. t'haru dn t'sentuh ada realiti dlm k'hdupn..s'moga apa yg d'cita dn d'hajati m'jd knyataan, sbg teman biarpn xrapat... hnya doa saja yg mmpu ku berikn...hdup msti d'teruskn... amin...

    ReplyDelete
  4. W'salam...insyaAllah..amin..thanks..

    ReplyDelete
  5. salam... tersentuh jua hati ini, walaupun saya masih beruntung mempunyai ibu dan ayah, tapi saya dapat rasakan bertapa rindunya jiwa sue di ketika ini. moga tabah dan sentiasa memohon kepadaNya, Insyaallah Dia pasti dan sudah tentu pasti tidak akan menghampakan hamba2nya yg sentiasa memanjat doa kepadanya... ingat walaupun kita hanya merancang, tapi perancangan Allah SWT untuk kita adalah yg terbaik. bersedialah dengan hikmah yang mendatang... Insyallah.

    ReplyDelete
  6. Arbai...terima kasih dan insyaAllah..sentiasa berharap ada hikmah dan sinar yg akan muncul nnt :)

    ReplyDelete